כיצד עוברים טסט לטרקטור בקלות?

טסט לטרקטור

רישיון לטרקטור מעניק לבעליו עולם ומלואו של אפשרויות תעסוקה בתחומי החקלאות והתעשייה הישראליים. על מנת לעבור טסט לטרקטור בהצלחה יש ללמוד ראשית כל בקורס ייעודי כאשר הדבר החשוב ביותר הוא לבחור בבית הספר המתאים ביותר לשם למידת הקורס. מדוע זה כל כך חשוב? הישארו עימנו.

טסט לטרקטור – מהם התנאים המקדימים?

גיל 16 ומעלה זהו התנאי הראשון למעבר טסט לטרקטור ומשמעות הדבר כי ניתן להתחיל ללמוד לקראת הטסט כבר החל מגיל 15. כל מה שצריך לשם התחלת התהליך להוצאת הרישיון הוא בריאות תקינה (ואישור מרופא המשפחה על כך), ביצוע בדיקת עיניים באחת מתחנות הצילום המאושרות לכך מטעם משרד הרישוי, תשלום אגרה וזה הכל. במידה ותאריך הטסט עצמו מגיע לפני היות התלמיד בן 17, יש צורך גם באישור מההורים. יש לציין כי רישיון לטרקטור אינו מצריך גם רישיון רכב פרטי, ועל כן כל מי שעומד בקריטריונים שלעיל יכול לראות את עצמו מתאים לנהוג על הכלי.

בחירת בית ספר לנהיגה מתאים

מעבר לתנאים שלעיל, על מנת לעבור טסט לטרקטור יש להתקשר עם בית ספר מוסמך ע"י משרד התמ"ת, לעבור קורס עיוני של 36 שעות לפחות, לעבור מבחן תיאוריה, התנסות מעשית ולאחר מכן טסט מעשי ע"י בוחנים חיצוניים. הלימודים התיאורטיים וההתנסות המעשית אינם קשים ומעבר המבחנים בהצלחה תלוי בתלמיד ובהכנה הנכונה שלו לקראתם. מכך ניתן להבין כי הדבר תלוי רבות בבית הספר לנהיגה שעימו תבחרו להתקשר ועד כמה הוא משקיע בתלמידים שלו. בית ספר איכותי לנהיגה יציע לתלמידיו כיתות ממוזגות ומאובזרות טכנולוגית, העברת תכנים ע"י מרצים מקצועיים, חלוקת חומר מקצועי באופן מסודר וביצוע סימולציות רבות לפני מבחן התיאוריה רק כדי שתעברו אותו בקלות. על מגרש האימונים של בית הספר להיות מתוחזק, גדול בשטחו, בעל אמצעים להדמיית נסיעה בתנאי שטח שונים וכמו כן, שתכנית ההתנסות המעשית תהיה כזו שכוללת שעות נסיעה כמה שיותר רבות לשם מעבר בסיכוי גבוה של הטסט ולשם התמקצעותו של התלמיד. רק באופן זה תוכלו לצאת לשוק העבודה לא רק עם רישיון לטרקטור אלא אף עם ניסיון ויכולות עבודה מקצועיות ובטיחותיות, ולא להזדקק לשעות עבודה רבות רק על מנת ליישר קו עם הנדרש.

הלימודים לקראת לימודי טסט לטרקטור מתקיימים בשעות היום או אחר הצהריים, במסגרת מהירה (קורס מזורז) או מרווחת יותר, בהתאמה מלאה לאנשים עובדים, תלמידים במסגרת בית ספר וכו'. שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה