קורס עזרה ראשונה – סקירת האפשרויות

קורס עזרה ראשונה

עזרה ראשונה היא פעולה שמצילה חיים במקרים רבים בחיינו. דברים רבים עשויים להשתבש בשגרת חיינו וכאשר לאדם יש את הידע והפרקטיקה לפעול ע"פ ההנחיות, הדבר יכול לעשות את כל ההבדל בין חיים למוות. ניתן לעבור קורס עזרה ראשונה במספר אפשרויות לפי הצרכים השונים, ובהתאם לכך גם נקבעת רמת עומק החומר שתלמד בקורס. בשורות הקרובות נציג את אוכלוסיות היעד העיקריות שרצוי שיעברו את הקורסים השונים וכל שיוותר לכם הוא לבחור את הקורס המתאים.

קורס עזרה ראשונה – לבעלי מקצועות בסיכון גבוה

ישנם בעלי מקצוע שתפקידם הוא לפעול ברגע האמת ולהגיש עזרה ראשונה. מצילים, עובדים סיעודיים, מטפלים שונים, מדריכי טיולים, עובדי בית אבות ועוד- כל אלו עשויים להיתקל במצבים של מצוקות רפואיות כחלק בלתי נפרד משגרת עבודתם. התכנים של כל קורס עזרה ראשונה לבעלי מקצועות ייעודיים משתנים בהתאם לאוכלוסיית היעד למשל : אצל מצילים מושם הדגש במיוחד על החייאות, מדריכי טיולים מתמחים בעיקר בחבישות וכו'. חשוב להדגיש כי לא די בהשתתפות בקורס יחיד על מנת לזכות בידע התיאורטי והפרקטי, ומסיבה זו עוברים העובדים הללו קורסי ריענון בדר"כ אחת לשנה. היקפי הקורסים הללו נעים בין 30 ל- 50 שעות.

מגישי עזרה ראשונה במקום העבודה

אנו מבלים במקום העבודה שלנו שעות רבות מהיום, ולכן בלתי נמנעת העובדה כי משהו עשוי להשתבש במהלך היום. קורס עזרה ראשונה שמותאם לעובדים מכשיר אותם להעניק את הטיפול הראשוני, שלעיתים מציל חיים, עד שתגיע העזרה המקצועית. במהלך הקורס זוכים העובדים להכיר את יסודות ההחייאה, כיצד לבצע חבישות, להתמודד עם טיפול בפצעים וכוויות ואף כיצד להשתמש בדפיברילטור במקרה של התקפי לב. קורסים אלו נמשכים כ- 12 שעות שמתפרסות על פני 3 עד 4 ימים בלבד.

קורסים בסיסיים

קורסים אלו מיועדים לאנשי חינוך והורים שמעוניינים להקנות לעצמם ידע שימושי בתחום העזרה הראשונה. כל קורס עזרה ראשונה מהסוג הזה כולל בעיקר למידת טכניקות של החייאה (למשל, כניסת עצם זר לדרכי הנשימה) וחבישות שונות במקרה של נפילות, חבלות ושברים. קורסים אלו יכולים להציל חיים שכן במידה ובוגר קורס שכזה נתקל במצב של אובדן דופק או מצבי חירום אחרים, נוכחותו הינה בגדר הצלת חיים. ניתן אף להשתתף בקורסי החייאה בנפרד, קורסי עזרה ראשונה לתינוקות ועוד.

חשוב מאוד להתקשר עם מרכז הדרכות לעזרה ראשונה בעל ניסיון ומוניטין, על מנת להיות סמוכים ובטוחים כי תקבלו את ההדרכה ממדריכים מקצועיים ובהתאמה מלאה לצרכים. בהצלחה!

כתיבת תגובה